موقعیت فعلی شما:

راهکارهای هوش کسب و کار در

[حوزه خدمات درمانی]

خدمات درمانی، صنعتی در خدمت و دسترس همه

در دو دهه گذشته فناوری اطلاعات تاثیر قابل توجهی در بهبود خدمات در حوزه بهداشت و سلامت داشته است. سلامت الکترونیک یک زمینه جدید و روبه رشد از تلاقى اطلاع رسانى پزشکی، سلامت عمومى و فناوری اطلاعات است که امروزه شاهد تحقیقات گسترده ای در حوزه تحلیل داده های حاصل از آن هستیم. هوش کسب و کار در خدمات درمانی، فرآیندی است که با بهره مندی از آن، می توان کلیه داده های کلان صنعت خدمات درمانی را تحلیل و نتیجه حاصل را، در ۴ حوزه کلیدی هزینه ها، دارو ها، داده های بالینی و رفتار بیمار تحلیل نمود.

 

خدمات درمانی، صنعتی در خدمت همگان

اگر در سراسر جهان صرفا یک صنعت وجود داشته باشد که در خدمت همگان باشد، این صنعت جز بهداشت و درمان نیست. این صنعت که خود در اصل وظیفه نجات جان انسان ها و موجودات زنده را برعهده دارد، می بایست پیوسته در یک مسیر رو به رشد قدم بردارد. به این معنی که بطور مداوم برای پیشرفت علم پزشکی، کاهش هزینه ها، بهبود داروها و مراقبت از بیماران بصورت مستمر تحقیق و توسعه داده می شود. این اطلاعات جمع آوری شده توسط راهکار هوشمند تجزیه و تحلیل خدمات درمانی ویراکام، بینش ارزشمندی را ارائه می دهد که نه تنها به بهبود عملکرد این صنعت کمک می کند، بلکه برای نجات جان انسان ها نیز حیاتی و ضروری بنظر می رسد.

چالش های خدمات درمانی

قطعا در هر حوزه ای چالش های متفاوتی وجود داشته که رسالت هوش کسب و کار، قدم برداشتن در مسیر حل این مسائل و چالش ها می باشد. اما این رسالت بصورت خود به خود راهکار ارائه نکرده و نیاز به آشنایی بیشتر همراه با جزئیات در هر حوزه ای را دارد. در ادامه، این بخش از معرفی چالش ها این اطمینان خاطر را به شما می دهیم که با آشنایی قبلی با شما همراه خواهیم بود و مهمترین مرحله موجود در فرآیند حل هر نوع چالشی که شناخت می باشد را، پیش از این آشنایی طی کردیم که همراه شما به تکامل بیشتری در راستای ارائه راهکار برداریم. برخی از چالش های مهم و موجود در مراکز خدمات درمانی به شرح ذیل می باشد:

آشنایی موردی با برخی از این چالش ها:

  • چالش های خدمات درمانی
  • عدم امکان ردیابی تماس ها جهت پاسخ دهی سریع تر
  • دغدغه چگونگی ایجاد ظرفیت بیشتر برای پذیرش بیماران
  • دشواری در فرآیند یافتن بیماران با شرایط اضطراری
  • پیچیدگی برنامه های کاری متخصصین و پرستاران جهت افزایش حفظ کیفیت و جلوگیری از خستگی
  • بازدهی پایین تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی
  • عدم امکان مانیتور کردن تمامی وظایف به صورت لحظه ای
  • و …

چالش های خدمات درمانی

با کمک پلتفرم هوشمند ویرابرد در حوزه خدمات درمانی و تجزیه و تحلیل داده های پردازش شده می توانید به اطلاعات بالقوه نجات دهنده ای دست یابید که می بایست به طور مداوم کنترل و پیگیری شوند. برای شما که در این حوزه فعال هستید، پیشنهاداتی داریم که توصیه میکنیم دقت لازم به این موارد را داشته باشید:

  • با تغییرات ضروری و گسترده ای که در صنعت بر میزان سود تاثیرگذار هستند، خودتان را وفق دهید.
  • از زمان های انتظار طولانی که به روابط بیمار و پزشک صدمه میزنند، خودداری کنید.
  • نیازهای بیماران و همچنین کادر پزشکی و درمان خود را بشناسید و تعادل را برقرار کنید.
  • درآمدهای مرتبط با مراقبت و هزینه های پرداخت شده توسط بیمار را بهینه کنید.
  • از داده های در لحظه استفاده کنید.

مزایای استفاده از هوش کسب و کار در خدمات درمانی

بهره بردن از هوش کسب و کار در خدمات درمانی، باعث بهبود عملکرد بالینی شده و به تبعیت از موفقیت آن، سلامت بیمار را نیز تا حد زیادی تضمین می کند. ابزار های تجزیه و تحلیل و BI منجر به کاهش خطاهای ایجاد شده از نظر بروکراسی های اداری، مالی و سایر مواردی می شود که بر سلامت بیمار تاثیر میگذارد. از پذیرش های اتفاقی یک مراجعه کننده بصورت مجدد و تشخیص های اشتباه جلوگیری میکند. در واقع این امکان را برای شما فراهم می کند تا ضمن ارائه خدمات همراه با کیفیت بالاتر، هزینه های عملیاتی خود را نیز کاهش دهید. بدون اینکه ایمنی بیمار و رضایت کادر پزشکی و درمان را به معرض ریسک و یا خطر ببرید.

در واقع ویرابرد، وظیفه ایجاد فرهنگ داده محور را برعهده دارد که در پس آن، شفافیت، بهبود عملکرد، پاسخگویی و محافظت از موسسات پزشکی و درمانی را شامل می شود. این امر به پیش بینی دقیق تقاضا جهت ارائه خدمات، تامین نیروی انسانی و برنامه ریزی در صورت بروز شرایط پیش بینی نشده کمک می کند. ویرابرد، شما را قادر می سازد تا با تجزیه و تحلیل کامل یک بیمار، ارائه بینشی قوی به پزشکان و در نهایت پیشرفت در امر مراقبت از بیمار، به بهبود فرآیند های شما کمک بسزایی می کند.

راهکار ما در ویرابرد، روش ها و مزایای متعددی برای تجزیه و تحلیل داده های خدمات درمانی را در اختیار شما قرار می دهد. برای مثال، یکی از مهم ترین و استراتژیک ترین موارد آن ارزشیابی عملکرد شما می باشد. ویرابرد می تواند به راحتی فعالیت های مرکز پزشکی را ردیابی کرده و بر اساس ناکارآمدی عملیاتی، راه حل های جدیدی را مختص شما ارائه و ایجاد نماید. اقدامات خاصی را می توان پس از بررسی دقیق داده های جمع آوری شده انجام داد تا موجب کاهش هزینه ها شود. به عنوان نمونه، بر اساس گزارش های موجود در اخبار ایالات متحده، یک بیمارستان در کارولینای جنوبی متوجه شد که آن ها می توانند سالانه حدود ۵۰۰۰۰۰ دلار پس انداز کرده و بیماران را به سادگی و در کوتاه ترین بازه زمانی ممکن، حداقل نیم روز زودتر مرخص کنند!

جمع بندی

به زبانی ساده تر، با بینش جدیدی که نسبت به سیستم خدمات درمانی به کمک ویرابرد پیدا کرده ایم، با تقسیم بندی مناسب زمان کارمندان خود، شما زمان انتظار بیماران را می توانید کاهش دهید. یعنی با ساده سازی فرآیند های خسته کننده ای مانند زمان قرار ملاقات ها، پروسه پیگیری بیمه هر بیمار، پیگیری سابقه بیمار و … رضایت و کیفیت مراقبت از بیمار را می توانید بهبود ببخشید. 

 

برخی از مطالب مرتبط با حوزه کسب و کار شما

ابزارهای تخصصی

چیست SSAS

از میان انبوهی از ابزارها و فناوری‌هایی که مایکروسافت ارائه می‌کند، خدمات تجزیه و تحلیل یکی از حوزه‌های غنی است که به کاربران خود توانایی‌هایی

ادامه مطلب »
ELT چیست؟
هوش تجاری

ELT چیست؟

ELT چیست؟ در دسترس بودن انبارهای داده‌های ابری که داده‌ها را به صورت مقرون به صرفه ذخیره و پردازش می‌کنند، نحوه مدیریت داده‌های تحلیلی شرکت‌ها

ادامه مطلب »
Power Query چیست
هوش تجاری

Power Query چیست؟

Power Query چیست؟ آیا شما با نرم‌افزار Excel یا Power BI کار می‌کنید و از انجام دادن کارهای تکراری خسته شده‌اید؟ امروز قرار است که

ادامه مطلب »