موقعیت فعلی شما:

راهکارهای هوش کسب و کار در

[صنعت بیمه]

اگر راجع به محرکه اصلی تصمیم گیری در شرکت های بیمه بپرسید، قطعا جوابی که بدست می اورید پیرامون انواع نگاه های مختلف به تحلیل دیتا می باشد. با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، حجم عظیمی از دیتا در اختیار مشاغل بیمه در سراسر جهان قرار گرفته و تجزیه و تحلیل پیشرفته آن ها در خیلی از چالش ها به کمکشان آمده است. رشد تجزیه و تحلیل داده ها در بخش بیمه به طور مداوم در حال تکامل بوده و پاسخگویی به تقاضاهای همیشه در حال تغییر با کمک ابزار ها و داشبورد های مدرن مانند ویرابرد، تجزیه و تحلیل خدمات بیمه ای و سرعت لازمه در فضای کسب و کار رقابتی امروزه را، فراهم می سازد.

تجزیه و تحلیل بیمه چیست؟

تجزیه و تحلیل بیمه فرآیند جمع آوری، آنالیز و استخراج بینش های مربوطه از منابع مختلف داده برای مدیریت موثر خطرات و ارائه بهترین قراردادهای بیمه ای ممکن، در زمینه هایی مانند بهداشت، عمر، دارایی یا تلفات و … است. در حالی که در شرکت ها، نمایندگان، مدیران و متخصصانی وجود دارند که یک یا چند سرویس بیمه ارائه می دهند. هدف اصلی هر یک از آن ها کاهش هزینه ها، بهینه سازی فرآیند های ارتباط با مشتری و استفاده از تجزیه و تحلیل های پیش بینی شده در مدل های مختلف بیمه برای ایجاد گزارش های معتبر است.

باتوجه به بازار رقابتی ایجاد شده در صنعت بیمه امروز، ویرابرد از طریق بکار گیری الگوریتم های مختلف یادگیری ماشین، توانسته است با کمک تجزیه و تحلیل و پیش بینی رفتار آینده داده ها، کمک شایان توجهی در خصوص پیش بینی اتفاقات آینده و تصمیم گیری لحظه ای کارشناسان بیمه داشته باشد و ارزش افزوده بسیاری از داده های ثبت شده در سازمان را، ایجاد کند. داده هایی که ممکن است سال ها در نرم افزار های مختلف یا فایل های اکسل، دست نخورده و بلا استفاده باقی بماند.

چالش های خدمات درمانی

قطعا در هر حوزه ای چالش های متفاوتی وجود داشته که رسالت هوش کسب و کار، قدم برداشتن در مسیر حل این مسائل و چالش ها می باشد. اما این رسالت بصورت خود به خود، راهکار ارائه نکرده و نیاز به آشنایی بیشتر همراه با جزئیات در هر حوزه ای را، دارد. در ادامه این بخش از معرفی چالش ها، این اطمینان خاطر را به شما می دهیم که با آشنایی قبلی با شما همراه خواهیم بود و مهمترین مرحله موجود در فرآیند، حل هر نوع چالشی که شناخت می باشد را، پیش از این آشنایی، طی کردیم که همراه شما به تکامل بیشتری در راستای ارائه راهکار برداریم. برخی از چالش های مهم و موجود در مراکز خدمات درمانی به شرح ذیل می باشد:

چالش های تجزیه و تحلیل بیمه

نیاز به قدرت پیش بینی اتفاقات پیش رو

ضعف زیرساخت جهت مدیریت حجم بسیار عظیم دیتای موجود و جدید

نیاز به بهبود بخشیدن تجربه مشتری

نیاز به بهبود ارزیابی ریسک

هزینه های سنگین در صورت رخ دادن درخواست های بیمه ای استثنا

بی اطمینانی از پایدار بودن روند کسب و کار

و…

ویرابرد، راه حل تجزیه و تحلیل مدرن بیمه

با کمک پلتفرم هوشمند ویرابرد در حوزه خدمات درمانی و تجزیه و تحلیل آن هاداده های پردازش شده می توانید به اطلاعات بالقوه نجات دهنده ای دست یابید که می بایست به طور مداوم کنترل و پیگیری شوند. برای شما مخاطبانی که در این حوزه فعال هستید، پیشنهاداتی داریم که توصیه میکنیم دقت لازم به این موارد را داشته باشید:

صنعت بیمه به شدت متکی بر اطلاعات است. استفاده از ویرابرد صنعت بیمه، چالش های اصلی این صنعت را پوشش داده و موجب دستیابی به عملکرد بهتر و به روز رسانی مراحل پذیره نویسی برای ارائه کیفیتی موثرتر، قیمت گذاری مناسب تر و بهینه سازی ارزیابی ریسک است.

  • برای بهبود مدیریت ریسک، آنالیز دقیق هزینه ها را انجام دهید.
  • فرآیند های جمع آوری، داده ها را ساده و آن‌ها را مرتب کرده تا به اطلاعات، به صورت لحظه‌ای دسترسی داشته باشید.
  • برنامه های بیمه بهتری ارائه دهید و خطاهای انسانی را تا جایی که امکان دارد کاهش دهید.
  • رفتار داده های آینده را به کمک تجزیه و تحلیل، پیش بینی کرده و تخمین بزنید.
  • فرآیند های تجزیه و تحلیل مشتری را بهینه کرده و یک مزیت رقابتی اساسی ایجاد کنید.

جمع بندی

ابزار ها و راه حل های تجزیه و تحلیل بیمه به کارگزاران و شرکت ها کمک می کند تا به طور موثرتری هزینه ها را ردیابی کنند، عملیات مالی و نقدینگی پایدار را تضمین کرده و هزینه های عملیاتی متعددی مانند فروش، بازاریابی، عملیات یا پشتیبانی مشتری را کنترل کنند. در نتیجه با کمک ویرابرد، تهیه بیمه نامه باتوجه به بهینه سازی عملیات انجام شده دیگر کار خسته کننده ای نیست. یعنی در واقع، ویرابرد به عنوان رابط هوشمند بین اعداد و انسان به افراد کمک می کند تا سریع و آگاهانه تصمیم گیری کنند.

برخی از مطالب مرتبط با حوزه کسب و کار شما

هوش تجاری در صنعت بیمه
هوش تجاری

هوش تجاری در صنعت بیمه

هوش تجاری در صنعت بیمه زمانی که از هوش تجاری صحبت می‌شود، اغلب ذهن افراد به‌سوی شرکت‌های محصول محور می‌رود. اگرچه با وجود محصولات فیزیکی

ادامه مطلب »