موقعیت فعلی شما:

راهکارهای هوش کسب و کار در

[صنعت پخش]

تجزیه و تحلیل صنعت پخش، شامل بررسی زنجیره ای از اتفاقات و روندهای مختلف سازمانی است که از طریق آن‌ها، یک محصول یا خدمت به دست مشتری می رسد. به دلیل حجم زیاد دیتای تولید شده طی پروسه های مختلف، پتانسیل بهره وری بسیار زیادی از کلان داده ها و داده های ثبت شده در سازمان وجود دارد. تعداد زیاد محموله های پخش، به همراه وزن، اندازه، اطلاعات تماس یا بازگشت شان، روزانه حجم باورنکردنی از داده در نرم افزارهای مختلف سازمان تولید می شود که نیاز به مدیریت و تحلیل دارد. ویرابرد تجزیه و تحلیل لجیستیک ویراکام، می تواند در این مسیر سرنوشت ساز به شما کمک کند تا داده های گسترده سازمان را کنار یکدیگر مشاهده کرده و درک متفاوتی از عملکرد سازمان بدست آورید و با تحلیل آن ها به نفع خود، به یک مزیت رقابتی سودمند دست پیدا کنید.

تجزیه و تحلیل صنعت پخش چیست؟

تجزیه و تحلیل صنعت پخش، شامل بررسی زنجیره ای از اتفاقات و روندهای مختلف سازمانی است که از طریق آن‌ها، یک محصول یا خدمت به دست مشتری می رسد. به دلیل حجم زیاد داده های تولید شده طی پروسه های مختلف پخش، پتانسیل بهره وری بسیار زیادی از کلان داده ها و داده های ثبت شده در سازمان وجود دارد. تعداد زیاد محموله های پخش به همراه وزن، اندازه، اطلاعات تماس یا بازگشت شان، مسیر های مختلف پخش و… روزانه حجم باورنکردنی از داده های خام را در نرم افزارهای مختلف سازمان تولید می کند که در صورت تحلیل و پردازش آن ها در جهت رصد کردن اتفاقات روزمره، بازدهی فرآیندهای پخش به طور چشم گیری افزایش پیدا می کند. ویرابرد تجزیه و تحلیل صنعت پخش ویراکام، می تواند در این مسیر سرنوشت ساز به شما کمک کند تا داده های گسترده سازمان را در کنار یکدیگر به صورت یکپارچه مشاهده کرده و درک متفاوتی از عملکرد سازمان بدست آورید تا با تحلیل آن ها در جهت رسیدن به منافع خود، به یک مزیت رقابتی سودمند دست پیدا کنید.

چالش های صنعت پخش

قطعا در هر حوزه ای چالش های متفاوتی وجود داشته که رسالت هوش کسب و کار، قدم برداشتن در مسیر حل این مسائل و چالش ها می باشد. اما این رسالت بصورت خود به خود راهکار ارائه نکرده و نیاز به آشنایی بیشتر، همراه با جزئیات در هر حوزه ای را دارد. در ادامه، این بخش از معرفی چالش ها، این اطمینان خاطر را به شما می دهیم که با آشنایی قبلی با شما همراه خواهیم بود و مهمترین مرحله موجود در فرآیند حل هر نوع چالشی که شناخت می باشد را، پیش از این آشنایی طی کردیم که همراه شما به تکامل بیشتری در راستای ارائه راهکار برداریم. برخی از چالش های مهم و موجود در مراکز خدمات درمانی به شرح ذیل می باشد:

چالش های اصلی صنعت پخش

  • کنترل هزینه (به خصوص برای قسمت لجستیک)
  • برنامه ریزی و مدیریت ریسک
  • بررسی موجودی توسط تأمین کنندگان
  • رصد کردن موجودی و زنجیره تامین
  • دشوار بودن بررسی عملکرد بازاریاب ها باتوجه به اهداف سازمان
  • تارگت بندی پیچیده باتوجه به تعدد گروه های محصول، گروه های مشتری، گروه های بازاریابی و…

شروع تحلیل همه جانبه یا ویرابرد اختصاصی

محوریت اصلی صنعت پخش، پیرامون میزان عرضه و تقاضای جامعه هدف شکل می گیرد. با گذشت زمان و گسترش انواع کسب و کارها، پخش و توزیع انواع مختلفی به خود گرفته که از اصلی ترین آن ها می توان پخش و توزیع کالا از طریق شبکه های توزیع عمده فروشی، پخش و توزیع مویرگی، پخش و توزیع مستقل یا غیر مستقل، فروش و توزیع آنلاین و… را نام برد. با وجود تفاوت های موجود میان انواع مختلف شرکت های پخش، دغدغه های اساسی این شرکت ها مشترک بوده و ما در ویرابرد تجزیه و تحلیل توزیع و پخش، سعی بر آن داشتیم که راهکاری مبتنی بر این دغدغه ها داشته باشیم. برخی از راهکارهای ویرابرد به طور خلاصه عبارت اند از:

  • تحلیلِ دقیق هزینه، درآمد و میزان سود در جهت افزایش سود خالص.
  • بهبود برنامه ریزی و تحلیل ظرفیت ها، جهت ساده سازی زنجیره ی تولید.
  • تحلیل موعد تحویل و زمان تحویل، میزان پوشش مشتریان و تحلیل میزان خرید هر مشتری.
  • تحلیل برندها و محصولات جدید و قدیم و مقایسه برند های هم رده.
  • تحلیل کارشناسان فروش و بازاریاب ها، باتوجه به عملکرد قابل انتظار.
  • افزایش پتانسیل فروش با درنظر گرفتن تنگناها و قله های فروش.

جمع بندی

اطلاعات درلحظه و پردازش شده درباره محصولات، به شما قدرت تصمیم گیری بهتری را می دهد که در پس آن، می توانید بازده عملکرد تمامی اجزای سازمان را بهینه کنید. تحلیل واحد لاجستیک در کنار عملکرد نیروی انسانی و رفتار محصولات، به شما این اجازه را می دهد که، با درنظر گرفتن معیارها و شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) مخصوص به هر قسمت، در صنعتی که روز به روز رقابت در آن رو به افزایش بوده و میزان سخت گیری و توقع مشتریان بیشتر و بیشتر می شود، با تسلط بر اطلاعات مربوطه، تصمیم های لحظه ای را مبتنی بر اطلاعات پردازش شده اتخاذ کرده و تمامی اتفاقات را تحت کنترل و نظارت داشته باشید.

بهره برداری از اطلاعات به منظور به کارگیری الگوهای تجاری مبتنی بر داده، استراتژی مهمی برای ارائه دهندگان خدمات توزیع و پخش است. همواره با به کارگیری الگوهای تجاری موثرتر، درآمدزایی نیز افزایش می یابد. در واقع برای کسب منفعت از این منابع، استخراج هر گونه داده ی دست نخورده در راستای تقویت بازدهی در عملیات از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار را می توانید به راحتی با استفاده از ویرابرد تجزیه و تحلیل پخش و توزیع که باعث توسعه و موفقیت زنجیره تولید به صورت پایدار می شود، انجام دهید. با به کارگیری ویرابرد تجزیه و تحلیل پخش، سازمان شما ارزش های متفاوتی به دست می آورد. افزایش بازدهی به لطف بهره وری و تخصیص بهتر از منابع و افزایش شفاف سازی در تمامی فرآیندهای سازمانی، به علاوه بهتر شدن تجربه ی مصرف کنندگان، وفاداری آن ها و در نتیجه افزایش میزان ماندگاری، همه مثال هایی از ارزش های افزوده این پلتفرم تحلیلی است.

برخی از مطالب مرتبط با حوزه کسب و کار شما

ابزارهای تخصصی

چیست SSAS

از میان انبوهی از ابزارها و فناوری‌هایی که مایکروسافت ارائه می‌کند، خدمات تجزیه و تحلیل یکی از حوزه‌های غنی است که به کاربران خود توانایی‌هایی

ادامه مطلب »
ELT چیست؟
هوش تجاری

ELT چیست؟

ELT چیست؟ در دسترس بودن انبارهای داده‌های ابری که داده‌ها را به صورت مقرون به صرفه ذخیره و پردازش می‌کنند، نحوه مدیریت داده‌های تحلیلی شرکت‌ها

ادامه مطلب »
Power Query چیست
هوش تجاری

Power Query چیست؟

Power Query چیست؟ آیا شما با نرم‌افزار Excel یا Power BI کار می‌کنید و از انجام دادن کارهای تکراری خسته شده‌اید؟ امروز قرار است که

ادامه مطلب »