موقعیت فعلی شما:

راهکارهای هوش کسب و کار در

[حوزه تولید]

تجزیه و تحلیل ساخت در واقع به فرآیند ثبت، تجمیع و بررسی شاخص های اصلی عملکرد مانند حجم تولید، زمان خرابی، هزینه ها، بازده دارایی و… به منظور بهینه سازی روند تولید و دستیابی به اهداف تجاری مد نظر است. از مواد اولیه گرفته تا میزان سرمایه گذاری، تدارکات و البته نتیجه عملیات که در واقع همان محصول نهایی است، همه در تولید یک محصول همراه هستند. علاوه بر جنبه های غیر ملموس صنعت تولید، جنبه هایی از دید مالی و مدیریتی نیز برای نظارت وجود دارد که نیازی به ذکر نیست. با این وجود، با توجه به پیچیدگی های ذکر شده، داده ها به صورت متناوب و گسسته بوجود می آیند که نا مرتب بودن آن ها، بر روند تولید اثر می گذارد. ویرابرد تجزیه و تحلیل تولید ویراکام، اجازه می دهد تا تفاوت های ظریف این داده ها عیان شده و به اطلاعات معنا داری، در هر مقیاسی تبدیل شوند.

تأثیر تجزیه و تحلیل ساخت

انقلاب تولید که یک قرن پیش با اختراع خط مونتاژ ایجاد شد، همچنان ادامه دارد. این مسئله به این معنا می باشد که، فرآیند های خودکار و مکانیزاسیون فعال شده توسط فناوری های اطلاعاتی، داده های فوق العاده زیادی را فراهم می کند که اکثر شرکت ها حتی نمی دانند که با آن چه کاری انجام دهند. این همان جایی است که هوش کسب و کار در مراحل تولید به شما کمک می کند و نقاط را برای شما به هم متصل می کند. با جمع آوری تمام منابع داده خود در یک نقطه واحد، می توانید آن ها را به طور همزمان تجزیه و تحلیل کنید و بر روند ها و الگو های موجود در داده ها مسلط شوید. علاوه بر این، ویرابرد برای تولید کنندگان فرصتی فراهم می کند تا فرآیند های خود را با صرفه جویی در هزینه ها، بهبود کیفیت و ایمنی، بهبود کارایی نیروی کار، افزایش همکاری و به طور کلی افزایش بهره وری، بهبود بخشند.

ارزش داده های تجزیه و تحلیل شده، می تواند صاحبان مشاغل را به استفاده از تصمیم گیری مبتنی بر داده با ترکیب داده های خود از طریق منابع مختلف داده و تحلیل داده حاصل از روند هایی که در غیر این صورت بدون استفاده باقی می مانند، قادر سازد.

چالش های حوزه تولید

قطعا در هر حوزه ای چالش های متفاوتی وجود داشته که رسالت هوش کسب و کار، قدم برداشتن در مسیر حل این مسائل و چالش ها می باشد. اما این رسالت بصورت خود به خود، راهکار ارائه نکرده و نیاز به آشنایی بیشتر همراه با جزئیات در هر حوزه ای را، دارد. در ادامه این بخش از معرفی چالش ها، این اطمینان خاطر را به شما می دهیم که با آشنایی قبلی با شما همراه خواهیم بود و مهمترین مرحله موجود در فرآیند، حل هر نوع چالشی که شناخت می باشد را، پیش از این آشنایی طی کردیم که همراه شما به تکامل بیشتری در راستای ارائه راهکار برداریم. برخی از چالش های مهم و موجود در مراکز خدمات درمانی به شرح ذیل می باشد:

آشنایی با برخی از این چالش ها:

  • بالا بودن هزینه های عملیاتی
  • نا متعادل بودن فرآیندها، اتوماسیون و نیروی انسانی
  • نامشخص بودن گلوگاه های تولید
  • جایگزین کردن نیرو های کاری
  • و…

جایی که همه چرخ دنده ها با هم می چرخند

هرکدام از ایستگاه های تولید، خود به تنهایی دریایی از اطلاعات و تحلیل های مختلف را در خود جای داده اند. از سمت دیگر، تحلیل عملکرد ایستگاه ها در کنار تحلیل مواد تشکیل دهنده، هزینه ها، قیمت تمام شده و… می توانند در ایجاد بینش بهتر جهت مدیریت فرآیند تولید به خط شوند. به دلیل تفاوت های موجود میان حوزه های مختلف تولید، مثال های بیشماری در خصوص ایستگاه های تحلیلی متفاوت در این حوزه وجود دارد. موارد زیر، چند نمونه از بهبود های ایجاد شده توسط استفاده از ویرابرد تولید، می باشند:

  • افزایش راندمان کاری توسط آنالیز تمامی المان های مربوطه
  • مقایسه عملکرد نیروهای کاری با تعداد محصول تولید شده
  • مقایسه محصول نهایی با نتایج و داده های مورد انتظار در واحد تحقیق و توسعه
  • مشاهده پیشرفت تولید محصولات در کنار تغییرات موجودی انبار
  • ردگیری محصول به محصول روند تولید
  • بهینه سازی مدیریت موجودی

جمع بندی

ویرابرد تجزیه و تحلیل تولید، همه چیز در مورد دستکاری داده های خام، انتخاب صحیح KPI های تولیدی از فرآیند های موجود و تبدیل آن ها به داده های مورد استفاده به شکلی عملی را، در دسترس شما قرار می دهد. به بیان دیگر، یک مرور کلی از ابتدا تا انتهای فرآیندها و ایستگاه های تولید ایجاد می کند.تحلیل اطلاعات ایستگاه های تولید، میتواند تصمیمات استراتژیک متعددی را به همراه خود داشته باشد که پس از آن ها و با مقایسه داده های قبل و بعد از این تصمیم گیری ها، می توان در آینده نزدیک، از اطلاعات ایجاد شده برای بهبود و اصلاح تمام ابعاد فرآیند های موجود، به منظور به حداکثر رساندن حاشیه سود، مدیریت تدارکات و بهبود کارایی، کیفیت یا ایمنی محصول استفاده کرد. ویرابرد تولید به شما کمک می کند تا پیش بینی های خاص صنعت را توسعه داده و سیگنال های تقاضا را بهتر متوجه شوید تا مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین پاسخ ها را از آن بگیرید. در نهایت، فرآیند های موجود را نیز بهبود می بخشد. صد ها قطعه متحرک در صنعت تولید و هزاران مرحله برای نظارت وجود دارد. پس داده ها، ممکن است به راحتی از بین بروند و یا تصمیمات مهم بدون در نظر داشتن خیلی از مسائل، روش های سیستماتیک جمع آوری و مطالعه داده های موجود، اتخاذ شوند.

در ویراکام، ما معتقدیم که تجزیه و تحلیل تولید می تواند تغییر باورنکردنی در روش مدیریت فرآیند ها، تدارکات یا کیفیت محصول ایجاد کند. ما می خواهیم دسترسی به داده های شما را آسان کنیم و ویرابرد تجزیه و تحلیل تولید را به عنوان دست راست شما، به هنگام تصمیم گیری ایجاد کرده ایم. رمزگشایی فرآیند های پیچیده تولید و بهبود کارایی آن ها، بهینه سازی هزینه های نگهداری، کالیبراسیون کاهش زمان، ارزیابی خطر و خرابی، اجرای تجزیه و تحلیل علت ریشه و تشخیص ناهنجاری ها و…

همه این بینش ها در داده های شماست که فقط به ابزاری مناسب برای کشف آن ها نیاز دارید.

برخی از مطالب مرتبط با حوزه کسب و کار شما

هوش تجاری در حوزه تولید
هوش تجاری

هوش تجاری در تولید

هوش تجاری در تولید با پیشرفت تکنولوژی هیچ چیز به شکل قدیمی خود باقی نمانده؛ حتی صنعت تولید نیز با تحول دیجیتالی مواجه است. هوش تجاری

ادامه مطلب »
هوش تجاری

تاثیر هوش تجاری در کسب و کارها

آیا کسب و کار شما همگام با تکنولوژی پیشرفت می‌کند؟ اکنون که تمام شرکت‌های بزرگ در سراسر دنیا به استراتژی‌های داده محور دسترسی دارند، تاثیر هوش تجاری در کسب و کارها بیش از پیش نمایان می‌شود.

ادامه مطلب »