موقعیت فعلی شما:

راهکارهای هوش کسب و کار در

[واحد منابع انسانی]

داشبورد حرفه ای تجزیه و تحلیل منابع انسانی

از داشبورد تجزیه و تحلیل منابع انسانی، در واقع برای پردازش داده های منابع انسانی خام با هدف تولید، بینش های ارزشمند، بهبود مدیریت محل کار، بهبود سازی فرآیند استخدام، حفظ هر چند بهتر کارمندان و ارائه تجزیه و تحلیلی بهتر از کارکنان شرکت شما، می باشد؛ تمامی این موارد در خصوص صرفه جویی در هزینه ها، الویت اصلی ویرابرد منابع انسانی است. که با استفاده از سیستم ساده سازی فرآیند های منابع انسانی، ممکن می شود. منابع انسانی در هر شرکت، مسئله بسیار بزرگی است. تیم منابع انسانی متشکل از افرادی می باشد که مسئول مردم هستند و فرهنگ و ارزش های شرکت را پرورش می دهند. از استخدام تا نگهداری، منابع انسانی بسیاری از عناصر مختلف را که برای تعیین فرد مناسب برای موقعیت کاری مناسب است را، در دست دارد. تجزیه و تحلیل منابع انسانی ویراکام یک دید جهانی منحصر به فرد از تمام داده های منابع انسانی شما فراهم می کند و به شما کمک می کند نبض نیروی کار خود را حفظ کنید.

مدیریت محل کار

داشتن یک دید ریشه ای نسبت به وضعیت و نیاز های محل کار و برنامه ریزی برای نیروی کار، موضوع ساده ای نیست. با استفاده از داشبورد هوش تجاریِ تیم ما، برای متخصصان منابع انسانی، همه این داده ها را می توانید در یک مکان مدیریت کنید، در حالی که همچنین به افراد دیگر نیز اجازه می دهید تا روی آن کار کنند و در نهایت، نسخه شخصی سازی شده ای را در دسترس هر شخصی که به آن نیاز دارد، قرار دهید.

تجزیه و تحلیل کارکنان ​

سیاست ها و رویه های مدیریت چشم انداز به یک استراتژی در کل سازمان برای ایجاد، پیشرفت و مدیریت روابط و فعالیت با اعضای سازنده سازمان شما (به طور کلی اعضای تاثیر گذار و چشم انداز های اصلی) اشاره دارد. در واقع، هنگام تحلیل چشم انداز، آینده نزدیک به طور مستمر پیش بینی شده و تحقق عملکرد سنجیده می شود. می‌توان مدیریت چشم انداز، بازوی سنجش عملیات مربوط به تصمیم های استراتژیک، در سازمان ها می باشد.

 

حفظ کارمندان

داده های منابع انسانی در سیستم های مختلف پخش هستند، اما ویرابرد همواره به شما کمک می کند تا همه آن ها را ترکیب کرده و علاوه بر حفظ رضایت کارمندان، بهره وری آنان را نیز افزایش دهید و روند رو به رشد آن را، مجسم سازی کنید.

بهبود سازی فرآیند استخدام

سخت ترین معیار برای اندازه گیری، احتمالاً معیار های ذهنیِ انسانِ نوعی است. مصاحبه، طرز برخورد و بازخورد، تجربه متقاضیان و … شما باید داده های پویا را جمع آوری کرده و هوشمندانه نسبت به آن ها تعامل داشته باشید. تا به این ترتیب بتوانید کاندید های مناسبی را برای موقعیت های مناسب شغلی استخدام کنید و به مرور زمان، گردش مالی شرکت را بهینه سازی کنید.

چگونه از داشبورد آنالیز منابع انسانی استفاده می شود؟

همانطور که گفتیم، هدف از ساختن یک داشبورد منابع انسانی، ارائه بینشی واضح تر برای شرکت شما، با کمک گزارش های مدرن منابع انسانی است. این بینش ها باید به آن چه شما از قبل می دانید (اطلاعاتی مانند تعداد کارمندان، سوابق تحصیلی و …) برای پیشبرد تجارت شما، ارزش خاصی را بیافزاید. با در نظر گرفتن یک خروجیِ کمّی برای هر شغل، تیم منابع انسانی می تواند از این داده ها برای شناسایی عناصری که مستقیماً بر بهره وری تأثیر می گذارند، استفاده کند (رویکرد های توسعه، پاداش ها، ایجاد انگیزه و …). با استفاده از ابزار های تجزیه و تحلیل منابع انسانی و انتخاب KPI های مناسب و فرآیند تجزیه و تحلیل داده ها برای کل بخش و مدیریت کلی نیروی کار، بسیار سریع تر و آسان تر انجام می شود.

در ویراکام، ما
فکر می کنیم که استفاده از هوش تجاری منابع انسانی یک روش هوشمندانه برای
مقابله با ریسک های مختلف در یک شرکت است. ویرابرد منابع انسانی می تواند
شما را در مورد دلایل ماندن یا ترک کارمندان، استخدام، گردش مالی و … روشن
کند. امروزه، چالش ماندگاری کارمندان بیشتر از هر زمان دیگری حس می شود و
این مسئله دو دلیل عمده دارد:

۱- افزایش تحرک شغلی در اقتصاد جهانی

۲- رشد میانگین سنی و بازنشستگی

در نتیجه، جایگزینی به نسبت سخت به نظر می رسد.
با استفاده از داشبورد تجزیه و تحلیل منابع انسانی ویراکام، ابزار مناسبی در اختیار

شماست تا بتوانید داده های خود را درک کرده و میزان ماندگاری کارمندان خود را،

افزایش دهید؛ همه این ها در حالی است که به گردش مالی کار شما، هیچ آسیبی وارد نشود!

جمع بندی

توجیه هزینه های نیروی کار، هرگز کار ساده ای نیست. با این حال، با افزایش میزان داده ها و استفاده از تجزیه و تحلیل آن ها، این امکان فراهم شده تا به این واسطه، تیم منابع انسانی بتواند مبدا، مقصد و چرایی کلیه فرآیند های مالی را به آسانی رصد کند.

درک داشبورد تجزیه و تحلیل منابع انسانی، یک گام اساسی در پیشبرد تجارت شما است.

با این حال هر بخش تجاری، چالش های خود را در تجزیه و تحلیل نیروی کاریشان دارند. نه تنها هنگام اجرای آن ها، بلکه در مدیریت آن ها نیز بررسی های اساسی ای نیاز می باشد. حال برای جمع آوری داده ها باید روی کجا تمرکز کنم؟ چگونه می توانم استعداد کارمندان خود را تجزیه و تحلیل کنم؟ یافتن پاسخ این سوالات بسیار ساده است. با داشتن داده های واقعی مثل سن کارمندان، شما می توانید با اضافه کردن داده ای مانند میزان پیشرفت آن ها به ویرابرد شخصی سازی شده شما، استعداد آن ها را تخمین بزنید. پس فقط کافیست کلان داده های شما موجود باشند و باقی مسیر را به تیم ما بسپارید. ما با تجزیه و تحلیل داده های انباشته شده شما، با طراحی فرمولی هماهنگ شده با تیم مدیریت منابع انسانی شما، داشبوردی شخصی سازی شده تحویل شما می دهیم، که به کمک داده های مرتب شده آن و نمودار های مجسم سازی شده با توجه به همان داده ها، کار را برای تیم منابع انسانی شما را بسیار راحت تر می کنیم.

برخی از مطالب مرتبط با حوزه کسب و کار شما

هوش تجاری در حوزه تولید
هوش تجاری

هوش تجاری در تولید

هوش تجاری در تولید با پیشرفت تکنولوژی هیچ چیز به شکل قدیمی خود باقی نمانده؛ حتی صنعت تولید نیز با تحول دیجیتالی مواجه است. هوش تجاری

ادامه مطلب »
هوش تجاری در صنعت بیمه
هوش تجاری

هوش تجاری در صنعت بیمه

هوش تجاری در صنعت بیمه زمانی که از هوش تجاری صحبت می‌شود، اغلب ذهن افراد به‌سوی شرکت‌های محصول محور می‌رود. اگرچه با وجود محصولات فیزیکی

ادامه مطلب »