موقعیت فعلی شما:

۱۲ ابزار برتر BI (Business Intelligence) سال ۲۰۲۰

فهرست مطالب

۱۲ ابزار برتر (Business Intelligence) BI سال ۲۰۲۰

ابزار های BI، جمع آوری داده ها را ساده تر کرده و آن ها را به طریقی مجسم سازی می کند که ما معنی آن ها را راحت تر و بهتر بفهمیم. اما این که چقدر این فرآیند ساده باشد و این که چگونه می توانید داده ها را تجسم کنید، به ابزار آن بستگی دارد: انتخاب گزینه مناسب برای نیاز های شما!در اینجا دوازده ابزار محبوب و مشهور BI را گردآوری کرده ایم تا به شما کمک کنند اطلاعاتی را که سازمان شما می تواند در مورد تجارت شما به خود شما بگوید، کشف کنید.

انتخاب ابزار هوش تجاری برای تامین نیاز های شرکت شما، همیشه آسان نمی باشد. در اینجا ۱۲ گزینه جمع آوری شده است که می توانند برای شما مفید واقع شوند.

با توجه به اطلاعاتی که به شکل روزانه بیشتر و بیشتر در دسترس ما قرار می گیرند، تمرکز روی اطلاعات مربوط به مشکلات خودمان دشوار تر شده است. هوش تجاری مربوط به همین است.

در اینجا دوازده ابزار محبوب و مشهور BI را گردآوری کرده ایم تا به شما کمک کنند اطلاعاتی را که سازمان شما می تواند در مورد تجارت شما به خود شما بگوید، کشف کنید.

 

۱۲ ابزار برتر هوش تجاری

  1. Board
  2. Domo
  3. Dundas BI
  4. Google Data Studio
  5. Looker
  6. Microsoft Power BI
  7. Qlik
  8. Salesforce
  9. SAS
  10. Sisense
  11. Tableau
  12. Tibco

 

Board

 

 

شرکت Board International سه ابزار را در یک ابزار ترکیب می کند: هوش تجاری، تجزیهو تحلیل پیش بینی و مدیریت عملکرد. در حالی که هدف آن ارائه ابزاری برای همه است، بیشتر در بحث مالی هوش تجاری تمرکز دارد. ماژول هایی برای امور مالی (برنامه ریزی، تلفیق)، منابع انسانی (نقشه برداری مهارت ها، برنامه ریزی نیروی کار) ، بازاریابی (تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی، نظارت بر وفاداری و حفظ)، زنجیره تامین (بهینه سازی تحویل، مدیریت تامین کننده)، فروش ( cross-selling و up-selling) دارد و در نظر گرفتن KPI. این شرکت سوئیسی می باشد اما این نرم افزار به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، چینی، ژاپنی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی در دسترس است. آخرین نسخه از سیستم عامل آن، موتور محاسبه حافظه را جایگزین رویکرد پردازش تحلیلی آنلاین چند بعدی (MOLAP) کرده است.

  • مخاطبان هدف: کل شرکت ها اما معمولاً از طریق بخش مالی وارد می شود
  • ویژگی های قابل توجه: پشتیبانی از زبان
  • قیمت گذاری: هزینه مجوز برای هر کاربر بسته به نقش متفاوت است

 

Domo

 

Domo برنامه یک پلتفرم مبتنی بر فضای ابری (Cloud) می باشد که برای داشبورد های مخصوص کاربران تجاری و برای سهولت استفاده طراحی شده است. Domo ابزار های تجاری را متناسب با صنایع مختلف (مانند خدمات مالی، بهداشت، تولید و آموزش) و نقش ها (از جمله مدیران عامل، فروش، متخصصان BI و کارگران فناوری اطلاعات) ارائه می دهد.

  • مخاطبان هدف: مدیران عامل، فروش و بازاریابی، متخصصان BI
  • ویژگی های قابل توجه: رابط کاربری موبایل قوی
  • قیمت گذاری: در صورت درخواست

 

Dundas BI

 

 

Dundas BI از Dundas Data Visualization عمدتا برای ایجاد داشبورد و نقاط قوت پیشیناین شرکت استفاده می شود، اما این اپلیکیشن می تواند گزارش استاندارد و موقت را نیز ارائه دهد. تجزیه و تحلیل و تجسم از طریق یک رابط وب انجام می شود که می تواند با مهارت کاربران سازگار باشد: کاربران متوسط و کاربران حرفه ای، ویژگی های مختلفی را مشاهده می کنند. آخرین نسخه دارای یک موتور حافظه جدید، یک قابلیت جستجوی زبان طبیعی جدید و تجزیه و تحلیل روند اشاره و کلیک، پشتیبانی از Linux و یک محیط توسعه برنامه برای برنامه های تحلیلی سفارشی را اضافه می کند. Dundas BI علاوه بر گزینه های همیشگی معمول مانند خدمات بانکی و بهداشتی، برای ۱۹ صنعت از جمله clean tech، معدن و ساخت و ساز طراحی شده است. این گروه به شرکت های بزرگ می فروشد اما در BI تخصص جداگانه ای دارد.

  • مخاطبان هدف:C-suite ، HR، امور مالی، فروش، بازاریابی، خدمات به مشتری
  • ویژگی های قابل توجه: رابط انعطاف پذیر HTML5 که با هر دستگاه سازگار است
  • قیمت گذاری: بر اساس کاربران ، کاربران بی نام و نشان، بدون هیچ ارتباطی با تعداد سرور ها یا هسته ها

 

Google Data Studio

 

ما می دانیم که Google دائماً در حال تجزیه و تحلیل وب است، اما با داده های سازمانی ما چه کاری می تواند انجام دهد؟ Google Data Studio به عنوان ابزاری برای داشبورد سازی و گزارش دهی اطلاعات وب سایت از Google Analytics شروع به کار کرد. با دسترسی به اطلاعات استخدام، بازاریابی و فروش نیز از طریق اتصال به Criteo،LinkedIn ،MailChimp ،PayPal ،Salesforce ،Stripe ، Twitter و هر چیزی که می توانید در یک صفحه گسترده یا پایگاه داده SQL قرار دهید، هزینه آن اضافه شده است. به طور طبیعی، این برنامه در فضای ابری میزبانی می شود و دارای رابط وب است.

  • مخاطبان هدف: هرکسی که حساب Google دارد
  • ویژگی های قابل توجه: قیمت آن
  • قیمت گذاری: رایگان!

 

Looker

 

 

نرم افزار Looker یک رویکرد دو جانبه را برای ارائه هوش تجاری اتخاذ کرده است: اینبه کاربران اجازه می دهد تا داده ها را به روش خود کاوش کنند، اما همچنین با متخصصان کار می کند تا به کسانی که واقعاً نمی دانند دنبال چه چیزی هستند کمک کند تا هر چیزی که لازم دارند را به راحتی پیدا کنند. Looker از پایگاه داده های تحلیلی مبتنی بر Cloud، از جمله Amazon Redshift و Athena ،Google BigQuery ،Microsoft Azure و Snowflake پشتیبانی می کند. گوگل خرید ۲.۶ میلیارد دلاری Looker خود را در فوریه ۲۰۲۰ بسته و آن را بخشی از Google Cloud Platform کرده است اما، همچنان متعهد به حفظ پشتیبانی از سایر پایگاه های تحلیلی مبتنی بر ابر نیز می باشد.

  • مخاطبان هدف: SME ها (شرکت های کوچک و متوسط)
  • ویژگی های قابل توجه: مبتنی بر وب، می تواند از هر پایگاه داده SQL به داده های زنده دسترسی پیدا کند
  • قیمت گذاری: در صورت تقاضا، با تعداد کاربران و اتصالات پایگاه داده متفاوت است

 

Microsoft Power BI

 

با استفاده از برنامه Power BI Desktop برای ویندوز، کاربران می توانند داده هایمنابع Local یا ابری را تجزیه و تحلیل و تجسم کنند و گزارشات خود را در بستر Power BI منتشر کنند. این برنامه آماده سازی داده ها، کشف مبتنی بر مجسم سازی، داشبورد تعاملی و تجزیه و تحلیل تقویت شده را ارائه می دهد. نسخه رایگان Power BI Desktop برای کاربران تکی مناسب است. نسخه Pro با استفاده از Microsoft Office365 ، SharePoint و Teams برای کنترل دسترسی به داده های خام و گزارش های منتشر شده، تجزیه و تحلیل مشترک را آسان تر می کند، البته با پرداخت هزینه ای ماهانه. برای شرکت هایی که می خواهند همه کار کنند، سطح Premium با اتصال دهنده های از پیش ساخته شده به داده های شرکتی که در Microsoft Dynamics 365 ، Azure SQL Data Warehouse یا منابع دیگر مانند Salesforce نگهداری می شوند، آماده سازی داده های سلف سرویس را ممکن می سازد.

  • مخاطبان هدف: فروشگاه های مایکروسافت
  • ویژگی های قابل توجه: برنامه موبایل اجازه می دهد تا بتوان با صفحه نمایش لمسی موبایل، گزارش ها را دستکاری کرد
  • قیمت گذاری: سه طبقه: دسکتاپ (رایگان)، Premium (بر اساس ظرفیت)، Pro (برای هر کاربر ماهیانه ۹/۹۹ دلار)

 

Qlik Sense

 

 

هدف Qlik این است که به هر شخصی در سازمان، امکان دسترسی به همهداده های خود را بدهد که البته موضوع سیاست های امنیتی حاکم بر داده های شرکتی نیز ملاک است. تمام این داده ها باید کافی باشند تا اکثر موتور های پایگاه داده را خنثی کند، اما Qlik می گوید Associative Engine آن می تواند هر داده را با هر قطعه دیگر ارتباط دهد، تا جستجوی اتصالات را آسان تر کند. Associative Engine اکنون دارای قابلیت های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است که به لطف موتور شناختی Qlik، پیشنهادات بینشی آگاه از زمینه را ارائه می دهد. Qlik Sense، ابزار سلف سرویس برای دسترسی به این قابلیت تحلیلی، در نسخه های ابری و داخلی ارائه می شود.

  • مخاطبان هدف: کل شرکت
  • ویژگی های قابل توجه: Associative Engine می تواند تمام داده های شما را آنالیز کند
  • قیمت گذاری: نسخه های محدود رایگان هستند و کارکرد های همکاری برای هر کاربر در هر ماه از ۱۵ دلار برای Qlik Sense Cloud Business هزینه می شود

 

Salesforce

 

Einstein Analyticsتلاش Salesforce.com برای بهبود دادن BI با هوش مصنوعی است. هدف آن گسترش دسترسی سلف سرویس به داده ها به کاربران در سراسر کسب و کار است که با ظاهری و احساسی شبیه به رابط های Salesforce’s Reports و Dashboard ها. Einstein Discovery به کاربران اجازه می دهد تا از داده های خود مدل هایی را پیش بینی کنند، که فقط به داده های موجود در ابر Salesforce محدود نمی شود: Einstein می تواند داده های Oracle ، SAP و منابع دیگر را بگیرد. الگو های خاص صنعت و ابزار های متناسب برای بخش های فروش، خدمات، بازاریابی و فناوری اطلاعات وجود دارد. سه طبقه وجود دارد:

Einstein Analytics Predictions Einstein Analytics Growth Einstein Analytics Plus
Einstein Predictive Builder و Einstein Discovery Sales Analytics، Service Analytics، Analytics Studio و Data Platform Einstein Prediction Builder، Sales Analytics، Service Analytics، Analytics Studio، Data Platform، Einstein Discovery و Einstein Data Insights

Salesforce برنامه Tableau را در آگوست ۲۰۱۹ خریداری کرد. هم زمان با خط تولید Salesforce و Tableau همپوشانی زیادی وجود داشت. هنوز نحوه ادغام این دو خط محصول مشخص نیست.

  • مخاطبان هدف: کاربران Salesforce.com
  • ویژگی های قابل توجه: هوش مصنوعی برای BI، در فضای ابری Salesforce
  • قیمت گذاری: ۷۵ دلار برای هر کاربر در هر ماه برای Einstein Predictions، ۱۲۵ دلار برای Einstein Analytics، ۱۵۰ دلار برای Einstein Analytics Plus

 

SAS Visual Analytics

 

سازمان SAS هوش تجاری را از دید تجزیه و تحلیل مجسم سازی ها می بیند که از طریق پلتفرم SAS Viya مبتنی بر فضای ابری و سرویس های کوچک ارائه می شوند. هدف این است که به طور خودکار روابط کلیدی در داده ها را برجسته کند: آخرین نسخه پیشنهادات خودکار برای عوامل مربوطه، همراه با بینش بیان شده از طریق تجسم و زبان طبیعی را اضافه می کند. از دیگر ویژگی ها می توان به تجزیه و تحلیل احساسات برای استخراج داده ها از رسانه های اجتماعی و سایر متون، تولید خودکار نمودار ها، تهیه نقشه و تهیه اطلاعات خود سرویس اشاره کرد. استقرار می تواند در محل، در ابر های عمومی یا خصوصی یا در بستر Cloud Foundry به عنوان یک سرویس ارائه شوند.

  • مخاطبان هدف: کاربران در شرکت های بزرگ
  • ویژگی های قابل توجه: توابع تجزیه و تحلیل خودکار
  • قیمت گذاری: در صورت درخواست

 

Sisense

 

 

هوش تجاری Sisense از دیتابیس از طریق ETL و تجزیه و تحلیل گرفته تا تجسمرا پوشش می دهد و ادعا می کند موتور پایگاه داده In-Chip آن حتی از پایگاه های داده حافظه نیز سریع تر است. این بیشتر به دلیل استفاده های جاسازی شده BI شناخته می شود. آخرین نسخه قابلیت های جدید یادگیری ماشین را اضافه می کند. Sisense در محیط یا ابر موجود است. راه حل هایی برای امور مالی، بازاریابی، فروش، منابع انسانی و فناوری اطلاعات و همچنین خدمات مشتری و بخش های عملیات و تدارکات وجود دارد. Sisense همچنین امکان قرار دادن ابزار های تجزیه و تحلیل به کاربران خارج از شرکت را با قرار دادن آن ها در برنامه های وب فراهم می کند. Sisense در سپتامبر ۲۰۱۹ Periscope Data را به ارائه کرد و در مرحله ادغام قابلیت های تجزیه و تحلیل پیشرفته به دست آمده، از طریق کسب و کار می باشد.

  • مخاطبان هدف: معمولاً SME ها
  • ویژگی های قابل توجه: مشتری کاملاً مبتنی بر وب، از جمله برای آماده سازی داده ها
  • قیمت گذاری: بر اساس تقاضا، بر اساس هزینه سالانه نرم افزار و خدمات

 

Tableau

 

 

با استفاده از Tableau، نرم افزار Tableau تمام مبانی را پوشش می دهد:شما می توانید نرم افزار آن را در محیط اجرا کنید، یک cloud عمومی انتخاب کنید یا این که میزبان آن به طور کامل توسط Tableau انتخاب شود. این نسخه برای بیش از ده صنعت از جمله بانکداری، بهداشت و درمان و تولید با پشتیبانی از بخش های مالی، منابع انسانی، فناوری اطلاعات، بازاریابی و فروش ارائه می شود، اگر چه این دوره تقریباً مطابق با دوره آموزشی است. از قابلیت های Tableau می توان نقشه برداری و تجزیه و تحلیل نظرسنجی ها و داده های سری زمانی را نام برد. آخرین ترفند آن استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی پردازش زبان طبیعی است که به کاربران اجازه می دهد آن چه را که می خواهند ببینند، توصیف کنند، نه کلیک و کشیدن برای ایجاد نمایش داده های فرمولی.

  • مخاطبان هدف: شرکت های متوسط و بزرگ تر
  • ویژگی های قابل توجه: Tableau از پردازش زبان طبیعی استفاده می کند تا کاربران را قادر به گفتن آن چه می خواهند بکند
  • قیمت گذاری: هر استقرار حداقل به یک Tableau Creator (۷۰ دلار در ماه) نیاز دارد. دیگران می توانند بیننده (از ۱۲ دلار در ماه، حداقل ۱۰۰) یا کاوشگر (از ۳۵ دلار در ماه، حداقل ۵) باشند. یک افزودنی مدیریت داده های Tableau با ۵.۵۰ دلار برای کاربر در ماه و یک افزودنی مدیریت سرور با ۳ دلار برای کاربر در ماه موجود است.

 

TIBCO Software

 

 

شرکت TIBCO Spotfire یک سیستم سلف سرویس، عامل تجسم داده بااستفاده از هوش مصنوعی برای داشبورد، تجسم تعاملی، آماده سازی داده ها و گردش کار است. این پلتفرم قابلیت تهیه داده مبتنی بر یادگیری ماشین را برای پشتیبانی از ساخت مدل های پیچیده داده ارائه می دهد. این سرویس در بسیاری از موارد عمودی مستقر شده است، از جمله: خدمات مالی، انرژی، تولید، کالا های بسته بندی شده مصرفی، دولت، سفر و تدارکات، مراقبت های بهداشتی و علوم زندگی. آخرین نسخه پشتیبانی از پایتون را اضافه می کند.

  • مخاطبان هدف: تحلیل گران و دانشمندان داده
  • ویژگی های قابل توجه: توانایی استفاده از تکنیک های علم داده، تجزیه و تحلیل جغرافیایی و داده های جریان در زمان واقعی با استفاده از جستجوی زبان طبیعی و تولید زبان طبیعی.
  • قیمت گذاری: قیمت TIBCO Spotfire Platform (در سرورهای شما) و TIBCO Cloud Spotfire Enterprise (سرویس خصوصی) در صورت درخواست در دسترس است. Spotfire برای خدمات وب آمازون از ۰.۹۹ دلار در ساعت شروع می شود. TIBCO Cloud Spotfire ماهانه ۱۲۵ دلار یا ۱۲۵۰ دلار در سال برای تحلیل گر است. ۶۵ دلار در ماه یا ۶۵۰ دلار در سال برای نویسنده کسب و کار؛ ۲۵ دلار در ماه یا ۲۵۰ دلار در سال برای مصرف کننده؛ و ۲۵ دلار در ماه یا ۲۵۰ دلار در سال برای ۲۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی کتابخانه
سوالات متداول؟
  • هوش تجاری چیست؟
    • معانی مختلفی برای هوش تجاری وجود دارد اما، ساده ترین معنی آن این است که هوش تجاری در واقع به دنبال این می باشد که مرتبط ترین و معتبر ترین اطلاعات مورد نیاز شما را در هر لحظه ای که احتیاج دارید، آماده داشته باشد و هدف آن نیز تصمیم گیری هر چه صحیح تر می باشد.

  • مزایای هوش تجاری چیست؟
    • گزارشگیری، تصمیم گیری دقیق تر، آنالیز بهتر کارکنان داخلی سازمان، کاهش هزینه ها، بهبود رضایت مشتری، گزارش گیری پیچیده تر با شاخص های پیچیده، سیستم تکاملی BI، کمک به سیستم فروش و بازاریابی، قابلیت شخصی سازی گزارشات.
  • ابزار های هوش تجاری چه کمکی به ما در فرآیند BI می کنند؟
    • ابزار های BI، جمع آوری داده ها را ساده تر کرده و آن ها را به طریقی مجسم سازی می کند که ما معنی آن ها را راحت تر و بهتر بفهمیم. اما این که چقدر این فرآیند ساده باشد و این که چگونه می توانید داده ها را تجسم کنید، به ابزار آن بستگی دارد: انتخاب گزینه مناسب برای نیاز های شما!

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات

مزیت ها

گواهی ها

محاسبه گر

ارتباط با ما