موقعیت فعلی شما:

تفاوت Power BI و Excel

فهرست مطالب

تفاوت Power BI و Exce

نرم افزار Excel بیشتر برای سازماندهی داده ها، تبدیل آن ها و انجام محاسبات ریاضی بر روی آن ها استفاده می شود. Power BI از نظر مقایسه بین جداول، گزارش ها و یا داده ها بسیار قدرتمند تر از اکسل است.

جدا از بحث تفاوت Power BI و Excel، شباهت آن دو در تجزیه و تحلیل داده می باشد. Microsoft Excel یکی از محصولات Office 365 از شرکت مایکروسافت می باشد. این نسخه ابتدا در سال ۱۹۸۵ تحت نظارت خود شرکت مایکروسافت منتشر شد و نسخه فعلی آن اکسل ۲۰۱۹ است. Excel نوعی برنامه گسترده است که داده ها را به صورت ردیف و ستون ضبط می کند. نسخه اخیر اکسل با طیف گسترده ای از ویژگی ها و برنامه ها غنی شده است. می توانید داده ها را به بینش تبدیل کنید. Power BI ابزاری برای تجزیه و تحلیل مشاغل مایکروسافت است. Power BI مجموعه ای از خدمات نرم افزاری، برنامه ها و اتصالات است که با هم کار می کنند تا منابع غیر مرتبط داده شما را به بینشی تعاملی، منسجم و بصری تبدیل کنند. Power BI به راحتی به منابع مختلف داده از هر اندازه می تواند متصل شود.

 

Excel

 

 

اکسل با فعال کردن  و غنی سازی هوش خود، الگو های شما را درک می کند، داده های شما را سازماندهی می کند و به شما در صرفه جویی در وقت کمک می کند. اکسل الگو های مختلفی را ارائه می دهد که به شما در ایجاد صفحه گسترده و انجام محاسبات و فرمول های مدرن کمک می کند. اکسل به شما کمک می کند تا از داده های خود تصویر بهتری داشته باشید. انواع مختلفی از نمودار ها، جدول ها، تصاویر وجود دارد که به شما کمک می کند داده های خود را به روش جذاب با خطوط Sparkline، قالب بندی و جداولی را ارائه دهید تا اطلاعات شما بهتر درک شود.

 

Power BI

 

تفاوت Power Bi و Excel

 

Poer BI می تواند به spreadsheet های Excel، cloud، دیتا بیس های مرتبط، پایگاه داده های NoSQL، Data warehouse ها، فایل های مشخص، ابزار های Big Data و موارد دیگر متصل شود. Power BI بسیار مقاوم، ساده، سریع و با درجه های سازمانی آماده برای مدل سازی گسترده، توسعه سفارشی و تجزیه و تحلیل real-time است. می توان Power BI را به سه صورت دسته بندی کرد:

    • Power Bi Desktop
    • Power Bi Service
    • Power Bi App

 

مقایسه بین Power BI و Excel

در زیر ۱۹ تفاوت برتر بین Power BI و Excel برای شما جدا شده اند:

 

تفاوت power bi و excel

 

تفاوت های اساسی Power BI و Excel

بگذارید برخی از تفاوت های قابل توجه Power BI و Excel را مورد بحث قرار دهیم:

  • Power BI یک ابزار هوش تجاری (BI) و تجسم داده برای ایجاد داشبورد های سفارشی و تعاملی از منابع مختلف داده است در حالی که Microsoft Excel یک نرم افزار مایکروسافت است که برای تجزیه و تحلیل داده ها، عملیات ریاضی، سازماندهی داده ها و بسیاری از ویژگی های دیگر با استفاده از سیستم spreadsheet می باشد.
  • در مقایسه با Microsoft Excel، پاوربی آی در پردازش بسیار سریعتر است.
  • در حالی که Microsoft Excel تا حدی از دسترسی به داده ها محدود است، Power BI می تواند به راحتی از پس هر نوع داده ای هر چقدر هم که زیاد باشد برآید.
  • پاوربی آی، Big Data را مدیریت می کند در حالی که Microsoft Excel توانایی مدیریت Big Data را ندارد.
  • Power BI می تواند با انواع مختلف منابع متصل شود در حالی که Microsoft Excel می تواند به منابع محدود تری متصل شود.
  • داشبورد Power BI تعاملی و قابلیت سفارشی سازی بیشتری دارد در حالی که داشبورد Microsoft Excel قدرت تعامل چندانی ندارد.
  • استفاده از Power BI آسان و بسیار انعطاف پذیر است در حالی که استفاده از Microsoft Excel چندان راحت نیست.
  • Power BI بیشتر برای مجسم سازی داده ها و اشتراک داشبورد برای تعداد زیادی از کاربران استفاده می شود در حالی که Microsoft Excel بیشتر برای تجزیه و تحلیل و عملیات ریاضی استفاده می شود.
  • Power BI ابزاری قدرتمند تر در مقایسه با Microsoft Excel است.
  • Power BI به دلیل وجود برنامه های iOS ، Android و Windows با دستگاه های تلفن همراه user-friendly تر است در حالی که می توان گفت Microsoft excel برای موبایل مناسب نیست.

 

جدول مقایسه Power BI و Excel

در زیر مهم ترین مقایسه های بین Power BI و Excel جمع آوری شده است:

 

اساس مقایسه بین Power BI و Excel Excel Power BI
تخصص اکسل به تخصص کمتری نیاز دارد و کاربران بیشتری می توانند از آن استفاده کنند برای استفاده از Power BI به دانش و علم آن نیاز است.
برنامه های کاربردی اکنون Excel برخی از نمودار های جدید را دارد اما نمی توانند به مدل داده متصل شوند. Power BI برای داشبورد، هشدار ها، KPI و بصری سازی از جمله تجزیه و تحلیل بصری داده های شما ایده آل است.
نمودارهای به شکل جدول اکسل در رسیدگی به گزارش های به سبک جدول بهتر است. Power BI برای گزارش های به سبک جدول چندان مفید نیست.
گزارش ها گزارش های اکسل در مقایسه با Power BI ساده و عادی هستند. Power BI گزارش های زیبایی را در مقایسه با اکسل ارائه می دهد.
همگام سازی فیلتر اکسل فیلتر متقاطع بین نمودار ها راپشتیبانی نمی کند. Power BI اجازه می دهد تا ویژگی های پیشرفته در فیلتر متقابل بین نمودار ها وجود داشته باشد.
بروز رسانی داشبورد اکسل بروز رسانی داشبورد را پشتیبانی نمی کند. می توانید داده ها را در Power BI بروز رسانی کنید.
تجزیه و تحلیل اکسل در مقایسه با Power BI تجزیه و تحلیل ساده ای ارائه می دهد. Power BI تجزیه و تحلیل سطح بالایی را ارائه می دهد.
دسترسی گزارشی گزارش های موجود محدود به کاربران خاص است. گزارش های در دسترس طیف گسترده ای از خوانندگان با درجات مختلف از نظر فنی.
ابزار اکسل برنامه ی سنتی شما با سابقه بسیار طولانی است که محدود به مجموعه ای از ویژگی ها می شود. Power BI نسخه پیشرفته ای از ابزار تجزیه و تحلیل با تعداد زیادی ویژگی برای کار با داده است.
مدل داده اکسل کاملاً متمرکز بر مدل های داده ای ساختار یافته و ساده با طیف گسترده ای از ویژگی ها است. Power BI  بر روی ساختن مدل داده با استفاده از دیتاهای پیچیده به راحتی متمرکز شده است.
سوالات متداول

کدام نرم افزار برای گزارشگیری بهتر است؟

    • نرم افزار Power BI به علت توانایی در ساخت داشبوردهای سفارشی، پردازش سریعتر، متصل شدن به متابع داده های مختلف و … نسبت به Excel در این زمینه برتر است.

Power BI و Excel چه نرم افزار های هستند؟

    • Power BI یک ابزار هوش تجاری (BI) و تجسم داده برای ایجاد داشبورد های سفارشی و تعاملی از منابع مختلف داده است در حالی که Microsoft Excel یک نرم افزار مایکروسافت است که برای تجزیه و تحلیل داده ها، عملیات ریاضی، سازماندهی داده ها و بسیاری از ویژگی های دیگر با استفاده از سیستم spreadsheet می باشد.

کدام نرم افزار رایگان می باشد؟

    • نرم افزار Power BI Desktop رایگان می باشد اما برنامه های Power BI Pro و Power BI Premium نیاز به خرید لایسنس دارند، نرم افزار Excel نیز رایگان نمی باشد و نیاز به تهیه لایسنس دارد

کدام ابزار برای هوش تجاری مناسب تر می باشد؟

    • Power BI با توجه به ویژگی های متفاوتی که دارد ابزاری تخصصی برای هوش تجاری (Business Intelligence) می باشد.

مقالات مرتبط

5 پاسخ

  1. واقعا مقاله خوبی بود تاحالا، خیلی کامل و با جزئیات تفاوت های اکسل و پاور بی ای بیان شده

  2. power bi نسبت Excel خیلی پیشرفته تره و اصلا قابل مقایسه نیستن. ولی بازم جالب بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات

مزیت ها

گواهی ها

محاسبه گر

ارتباط با ما